Emeklilerden “1 Milyon Dilekçe” Kampanyası

AKP Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın, “Memura verilen seyyanen zam, emekliye de yansıtılacak” sözünün üzerinden üç yıl geçmesine rağmen somut bir adım atılmadı. Bu süreçte memur emeklileri, sözün tutulmaması nedeniyle sadece ilk yıl için aylık 8 bin 77 liralık ciddi bir gelir kaybına uğradı. Harekete geçen memur emeklileri, 1 milyon dilekçe hedefiyle Anayasa Mahkemesi’ne gidiyor.

‘ANAYASAL HAK’

1 milyon dilekçe çağrısının öncülüğünü yapan Yargıtay Onursal Üyesi Sayın Seyfettin Çilesiz, memur emeklilerinin seyyanen zam farklarını almasının anayasal hakları olduğunu belirterek, “Bu davanın sonunda memur emeklileri haklarını alacaktır. Verilecek yargı kararı ile memur emeklilerinden sonra tüm emekliler aynı haklara ulaşacaklardır. Ancak bunun için mücadele gerek” dedi. Çilesiz, dilekçe kampanyasının hızla yerine getirilmesi, 1 milyondan fazla memur emeklisinin çağrıya cevap vermesi gerektiğini söyledi.

SOSYALİST CUMHURİYET PARTİSİ’NDEN DESTEK

Kampanyaya siyasi kanattan ilk desteklerden biri Sosyalist Cumhuriyet Partisi’nden (SCP) geldi. SCP İşçi Sendika Bürosu Başkanı Mehmet Akkaya, Çilesiz’in çağrısını son derece yerinde bulduklarını ve kampanyaya destek verdiklerini belirterek, şunları söyledi: “Memur emeklileri, kendileri, aileleri ve tüm emekli kesimler bu çağrıya kulak vermelidir. Dilekçe sayısının 1 milyon barajını hızla aşacağına ve mücadelenin başarıya ulaşacağına inancımız tamdır.”

Örnek Dilekçe İçin Tıklayınız:

Sosyal Medyada Paylaş

Yazılar

Yazılar