Uçuş öncesinde fırlatma koltuğu testleri, tam boy statik testi, kontrol yüzeylerinin atalet ve statik testleri, iniş takımı düşürme testleri, sistem entegrasyon laboratuvarında aviyonik sistem testleri, yakıt testleri gibi aşamaları tamamlayan Milli Muharip Uçak KAAN, son olarak pistte yavaş ve hızlı taksi testlerini gerçekleştirdi.
KAAN, sabah saatlerinde Mürted Hava Meydanı’nda yeniden piste çıkarak motor çalıştırdı ve ilk kez havalandı. KAAN’ın ilk uçuşunda pilot koltuğunda test pilotu Barbaros Demirbaş oturdu. KAAN ile Türkiye, bu seviyede (5. Nesil) uçak üretebilen 5 ülkeden biri olacak.
KAAN, insansız hava araçları, havadan ihbar, kontrol gibi platformlar ve tedarik edilmesi planlanan diğer unsurlarla ortak çalışabilecek. Yeni nesil silahlarla havadan havaya muharebe, süpersonik hızda dahili silah yuvalarından hassas vuruş gerçekleştirebilecek KAAN, yapay zeka ve nöral ağ desteğiyle artırılmış muharebe gücü sağlayacak.
KAAN programı kapsamında Yıldırım Test Tesisi, Radar Kesit Alanı Test Tesisi, Rüzgar Tüneli Tesisi gibi dünyanın sayılı büyüklükteki test merkezlerinin ülkeye kazandırılması sağlanıyor. Bu sayede test verilerinin işleme kabiliyetlerinin artırılmasının da önü açılmış olacak.
Author Profile
Latest entries
- ana manşet20/09/2024Ayazı yemeden önce
- ana manşet20/09/2024İtalya’nın Türkiye Büyükelçiliği, ‘dinlerarası diyallog’ paylaşımı yaparak Bartholomeos’u ‘ekümenik’ ilan etti
- ana manşet20/09/2024AKP’de 4. madde tartışması… ‘Değiştirilmezlik ilkesi diye saçma sapan kavramlar…’
- ana manşet20/09/2024Makarna fabrikasındaki patlamada patron serbest, müdür tutuklandı